Co daje nam nawigacja samochodowa?
Luty 28, 2017
Nie przepłacaj
Marzec 13, 2017

Jak wzmocnić odporność?

Okres gryp i przeziębień rozpoczęty! Warto zrobić wszystko, żeby Cię nie dopadły. Za przetrwanie jesienno-zimowego sezonu w zdrowiu odpowiada Twój system odpornościowy. To linia obrony przed bakteriami, wirusami i innymi zagrożeniami.

Odporność wzmocnisz odpowiednim odżywianiem. Właściwie dobrane produkty wspomogą wzrost liczby białych ciałek krwi, ich walkę z patogenami oraz usuwanie substancji toksycznych z organizmu. Wiemy, że witaminy zawarte w warzywach i owocach mają taką moc, ale co poza nimi przyda nam się w jesiennym okresie?

WITAMINA C – OWOCE CYTRUSOWE, PAPRYKA, NATKA PIETRUSZKI

To naczelna witamina obronna i wzmacniająca. Chroni organizm przed działaniem wolnych rodników, obniża cholesterol, pobudza wzrost i sprawność komórek odpornościowych typu B i T.

PROBIOTYKI – JOGURT, KEFIR

Żywe kultury bakterii obecne w jogurtach, kefirach i innych fermentowanych napojach mlecznych zasiedlają jelita i tworzą korzystną florę bakteryjną wzmacniającą układ odpornościowy. Biorą udział w wytwarzaniu niektórych witamin, takich jak K i B12, które wspomagają pracę przeciwciał.

CYNK – DRÓB, OWOCE MORZA

Cynk powoduje bardziej agresywną walkę białych komórek krwi z patogenami i wzmacnia aktywność limfocytów T.

NIENASYCONE KWASY TŁUSZCZOWE – TŁUSTE RYBY MORSKIE, OLEJ RZEPAKOWY, OLIWA Z OLIWEK

Podnoszą nieswoistą odporność organizmu.

MIÓD

Od wieków zanany jako naturalny środek leczniczy stosowany w stanach przeziębieniowych. Miód zawiera witaminy, enzymy, aminokwasy oraz kwasy organiczne. Najlepszy na odporność i wspomagający leczenie przeziębienia i grypy jest miód lipowy. Ma wysoką aktywność bakteriobójczą i antyseptyczną, działa przeciwgorączkowo oraz przeciwkaszlowo.

IMBIR I CYNAMON

Działają przeciwzapalnie, przeciwgrzybiczo i przeciwbakteryjnie. Rozgrzewają i ułatwiają trawienie. Warto dodać je do herbaty, kawy lub domowych wypieków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *